Ruilen en retourneren

Tot hoeveel dagen na aankoop kan ik een online bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling

Bestelling retourneren via een Bijenkorf-filiaal.

  • Retourneer uw artikel bij de afdeling Klantenservice. Neem het retourformulier dat bij uw bestelling zat mee.
  • Bij de retourname ontvangt u een ontvangstbewijs.

Geldteruggave op basis van betaalwijze:

  • de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening.
  • Creditcard: u dient de creditcard tijdens het retourneren mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort.
  • Bank- of girorekening (betaald met iDeal): u ontvangt bedragen tot 500,- retour in de vorm van een tegoedbon, welke ingeruild kan worden tegen andere artikelen of ingeruild kan worden voor contant geld bij de Klantenservice. Een bedrag boven 500,- wordt teruggestort op uw bank- of girorekening.
  • (gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag retour in de vorm van een Cadeaucard van de Bijenkorf.
  • (Gedeeltelijk met de Bijenkorf Card en een Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag retour op uw Cardrekening.
  • (gedeeltelijk) met Punten: deze worden teruggestort op de Bijenkorf Card.
De verzend- en eventuele inpakkosten ontvangt u retour wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen.

Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf webshop, kunnen niet afgehaald en/of geretourneerd worden in de filialen van de Bijenkorf.

Bestelling retourneren via een Kiala Punt

  • Gebruik de voorgedrukte adressticker en sluit het ingevulde retourformulier in.
  • Lever het pakket in bij uw dichtstbijzijnde Kiala Punt. U krijgt een ontvangstbewijs. Zodra de bestelling retour is ontvangen, wordt dit per e-mail bevestigd.

Geldteruggave op basis van betaalwijze (binnen 10 dagen na de e-mailbevestiging):

  • Heeft u betaald met de Bijenkorf Card of creditcard, dan wordt het aankoopbedrag op uw Cardrekening teruggestort.
  • Heeft u betaald via iDeal, dan wordt het aankoopbedrag op uw bankrekening teruggestort.
  • Heeft u betaald met de Bijenkorf Cadeaucard, dan ontvangt u een nieuwe Cadeaucard op het factuuradres.

De verzend- en eventuele inpakkosten ontvangt u retour wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen.
 
Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 5 werkdagen overgemaakt. Indien u met een Cadeaucard heeft betaald ontvangt u binnen 10 werkdagen een nieuwe Cadeaucard per post op het factuuradres.

Let op: aan het retourneren via PostNL zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening. Bekijk meer informatie over retourneren via Kiala >

Retourneren van een artikel dat door AMP Logistics is bezorgd. Dit zijn grote, zware of zeer breekbare artikelen. Deze zijn met een * gemarkeerd op de factuur

Mocht u én of meer*-artikelen willen retourneren, dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Center van de Bijenkorf via 0800-0818. Onze medewerkers plannen dan in overleg met u een moment waarop het artikel wordt opgehaald
Wilt u zowel het *-artikel als én of meer reguliere artikelen retourneren, dan is dat mogelijk via de ophaalservice. Geef dit svp aan bij ons Klant Contact Center.
Let op: als u samen met het *-artikel ook reguliere artikelen uit onze webshop heeft besteld, dan geldt voor de reguliere artikelen de normale retourprocedure; via een Kiala punt of filiaal van de Bijenkorf. Volgt u hiervoor de instructies zoals deze op het reguliere retourformulier staan aangegeven.

Retourneren van een artikel dat door de fabrikant is geleverd

Het is niet mogelijk om deze producten te retourneren via de Bijenkorf of Kiala
  • U retourneert uw artikelen bij de fabrikant
  • Op de pakbon die bij uw bestelling is gevoegd vindt u de retourprocedure en contactgegevens van de fabrikant

Retourneren van een Diamond Point-artikel

  • Zelf opsturen: u dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en een kopie van de factuur, naar het volgende adres: Diamond Point, Afd. retouren, In de Wolken 226, 1186 BP Amstelveen.
  • Postkantoor: u ontvangt een verzendbevestiging voorzien van een 3S-nummer. Bewaar dit bewijs zorgvuldig, hier kan later naar gevraagd worden
  • Gratis retourneren bij een van de 12 vestigingen van Diamond Point in de Bijenkorf: retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de klantenservice). U ontvangt een bewijs van afgifte
    Bekijk de openingstijden van onze filialen >
  • Uw betaling zal binnen gemiddeld 10 dagen worden terugbetaald op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaling. Als u heeft betaald met creditcard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van drie weken. Dit geldt ook voor betalingen met de Bijenkorf Card.

De kosten voor het opsturen van het pakket zijn voor rekening van de klant
Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl >

Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?

Geretourneerde artikelen worden geaccepteerd wanneer ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Wanneer het label of prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of prijskaartje worden verwijderd. Wanneer het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik. Boeken, CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking. - Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd. - Een Bongo Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en het doosje verder niet beschadigd is.


Kan ik een artikel direct omruilen als ik het bij een Bijenkorf-filiaal retourneer?

Het is niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct om te ruilen in een filiaal of via de bezorgdienst. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hierboven beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een vervangend artikel bestellen in onze webshop.

Voor het retourzenden van (een deel van) uw bestelling rekenen wij geen extra kosten. U ontvangt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug, exclusief de verzendkosten. Naast het aankoopbedrag worden in onderstaande gevallen ook de eventuele kosten van de heenzending teruggestort.


Krijg ik mijn verzendkosten terug bij het retourneren?

Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u uw verzendkosten in twee gevallen terug:
1. Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of anderszins niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
2. De gehele zending wordt geretourneerd. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u twee opties:
    A.  U kunt het pakket kosteloos retourneren via een Kiala Punt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, ontvangt u een   waardevoucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling.
U ontvangt de waardevoucher binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het retourbewijs te bewaren totdat u de waardevoucher heeft ontvangen.
   B. U kunt het pakket aangetekend retour zenden via een Postkantoor of via PostNL. Het pakket kunt u verzenden naar:
       De  Bijenkorf
       Veerweg 16
       5145 NS Waalwijk
Zodra het pakket in goede orde is ontvangen, worden de verzendkosten via de wijze van aankoop gecrediteerd. De creditering zal plaatsvinden binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending.U dient het retourbewijs te bewaren totdat de verzendkosten gecrediteerd zijn. 

U kunt natuurlijk ook altijd uw zending terugbrengen in een van onze filialen; bij retourneren van de gehele zending kunt u daar zelf kiezen of u de verzendkosten als voucher of op de betaalmethode van aankoop terug wilt ontvangen.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

De retourzending van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel is zoals hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. Bij retourzending wegens beschadiging of verkeerde levering ontvangt u het aankoopbedrag van het bestelde product en de verzendkosten retour.

Uitzonderingen

Rond drukke periodes zoals de Drie Dwaze Dagen of de Maffe Marathon kan de afhandeling van uw geretourneerde bestelling vertraging oplopen. U wordt op de hoogte gehouden over de actuele levertijden in het bestelproces.

u dient de creditcard tijdens het retourneren mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort.