Ruilen en retourneren

Lees meer over het terugzenden van Belgische bestellingen »


Deze pagina betreft het retourneren van online aankopen. Lees meer over het retourneren van filiaal-aankopen »


Geldteruggave op basis van betaalwijze
Retourneren naar deBijenkorf.nl
Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal
Retourneren van een artikel geleverd door de fabrikant zelf
Welke regels gelden voor het retourneren van bestelde artikelen?
Mijn dichtstbijzijnde Kiala Punt

Artikelen kunt u binnen 14 dagen na ontvangst of na de afhaaldatum retourneren. Bij deelleveringen gaat deze bedenktijd in zodra u het laatste artikel uit uw bestelling heeft ontvangen. Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl »

De verzend- en eventuele verpakkingskosten krijgt u terug wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen, of indien u een order herroept (ga hier naar het modelformulier voor herroeping »).

Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf-webshop, kunnen niet afgehaald en/of teruggebracht worden in de filialen van de Bijenkorf.

Geldteruggave op basis van betaalwijze:

  • de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw de Bijenkorf Card-rekening.
  • Creditcard: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw creditcardrekening.
  • iDeal: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening.
  • (Gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een digitale Cadeaucard van de Bijenkorf. Deze wordt per e-mail verzonden en kan verzilverd worden zowel online als in één van onze filialen.
  • Gedeeltelijk met de Bijenkorf Card en een Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug op uw de Bijenkorf Card-rekening.
  • (Gedeeltelijk) met Punten: deze worden teruggestort op de Bijenkorf Card.


Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 3 werkdagen overgemaakt vanaf het moment dat uw retour is verwerkt of uiterlijk 14 dagen vanaf het moment dat u de Bijenkorf op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw aankoop.

Retourneren van online aankopen kan op de volgende manieren:


Retourneren naar deBijenkorf.nl

U kunt uw artikel(en) kosteloos retourneren naar deBijenkorf.nl via een Kiala Punt bij u in de buurt.
- Gebruik de voorgedrukte adressticker en sluit het ingevulde retourformulier in.
- Lever het pakket in bij uw dichtstbijzijnde Kiala Punt. U krijgt een ontvangstbewijs.
- Zodra de bestelling retour is ontvangen, wordt dit per e-mail bevestigd.

Let op: aan het retourneren via PostNL zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening.
U kunt het pakket aangetekend retourzenden via een postkantoor. Het pakket kunt u verzenden naar:
De Bijenkorf
Veerweg 16
5145 NS Waalwijk

Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal

Retourneer uw artikel(en) bij de afdeling Klantenservice. Neem het retourformulier dat bij uw bestelling zat mee.
- Indien u heeft betaald met een creditcard, dient u deze mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort op de rekening. Bij de terugname ontvangt u hiervan een bevestiging.
- Indien u via iDeal heeft betaald, ontvangt u het bedrag direct terug in de vorm van contant geld. Een bedrag boven 500,- wordt teruggestort op uw bank- of girorekening.

Retourneren van artikel geleverd door de fabrikant

  • U retourneert uw artikelen bij de fabrikant.
  • Op de pakbon die bij uw bestelling is gevoegd vindt u de retourprocedure en contactgegevens van de fabrikant.
  • Indien het niet mogelijk is om de artikelen te retourneren bij de fabrikant, kan het artikel geretourneerd worden via de Bijenkorf.

Retourneren van een Diamond Point-artikel

  • Zelf opsturen: u dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en een kopie van de factuur, naar het volgende adres op te sturen: Diamond Point, Afd. retouren, In de Wolken 226, 1186 BP Amstelveen.
  • Postkantoor: u ontvangt een verzendbevestiging voorzien van een 3S-nummer. Bewaar dit bewijs zorgvuldig, hier kan later naar gevraagd worden. De kosten voor het opsturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.
  • Gratis retourneren bij een van de 10 vestigingen van Diamond Point in de Bijenkorf: retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de klantenservice). U ontvangt een bewijs van afgifte. Bekijk de openingstijden van onze filialen »
  • Uw betaling zal binnen 14 dagen worden terugbetaald op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaling. Dit geldt ook voor betalingen met creditcard of de Bijenkorf Card.

Retourneren van een Alternate-artikel

U dient uw bestelling onbeschadigd te versturen, indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking, stevig verpakt en goed dichtgeplakt, naar het volgende adres:
de Bijenkorf
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk.

Retourneren van verlichting

Flinders is de woonwinkel die voor de Bijenkorf designverlichting verstuurt. Mocht het artikel niet naar uw zin zijn, dan heeft u de mogelijkheid om het binnen 14 dagen te retourneren. Doorloop onderstaande stappen. Op deze manier kunnen wij uw retour eenvoudig afhandelen.

  • Meld bij de Flinders-klantenservice dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 020-3030 630 of per email naar info@flinders.nl. U ontvangt een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.
  • Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw webshopaccount onder 'Orderhistorie' of in uw bevestigings-e-mail.
  • Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug. Het gratis retouradres is: Flinders BV, Antwoordnummer 940, 1500VB Zaandam.
  • Nadat het pakket in goede orde is ontvangen, ruilt Flinders het artikel om (indien voorradig) of stort het aankoopbedrag binnen 15 dagen terug op uw rekening.


Inpaktip: onze producten zijn vaak breekbaar. Herbruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo vermindert u de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk. U kunt ook verzekerd verzenden met PostNL.

Retourrecht

  • Indien u aanspraak wilt maken op retourrecht, dient u het artikel binnen 14 dagen terug te sturen. Het artikel moet in nieuwstaat en zo compleet mogelijk zijn.
  • Bij beschadiging of ontbreken van accessoires wordt waardevermindering in rekening gebracht. Audio-, video- en datadragers waarvan de zegel is verbroken kunnen niet worden teruggenomen.
  • De kosten voor het opsturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.

Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?

Alle teruggestuurde artikelen worden geaccepteerd wanneer ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Wanneer het label of prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of prijskaartje worden verwijderd. Wanneer het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik. Boeken, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking. Bij cosmetica is dit van toepassing, mits er sprake is van een product dat om hygiënische redenen enkel verzegeld teruggestuurd kan worden.
- Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
- Een Bongo Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en het doosje verder niet beschadigd is.

Kan ik een artikel omruilen in een de Bijenkorf-filiaal?

Het is mogelijk om een artikel uit onze webshop direct om te ruilen in een filiaal. U kunt artikelen niet via de webshop omruilen. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hierboven beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een ander artikel bestellen in onze webshop.

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij het retourneren?

Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u deze in de volgende gevallen terug:
1. Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.

2. U herroept uw order. In lijn met de wettelijke verplichting betaalt de Bijenkorf altijd zo snel mogelijk terug (zie hieronder voor de indicatie), maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw order. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u drie opties:

A. U kunt het pakket op eigen kosten retourzenden via bijvoorbeeld een postkantoor. De creditering van de artikelen en bezorgkosten vindt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending plaats via de betaalmethode van aankoop (let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening). U dient het verzendbewijs te bewaren totdat het gehele aankoopbedrag is teruggestort.

B. de Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren in een filiaal. U krijgt een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na inname van de retour. U dient uw retourbon te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.

C. de Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren via een Kiala Punt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, krijgt u een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het Kiala-verzendbewijs te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.

Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?

Het retourneren van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel doet u zoals hierboven beschreven. Geef op het retourformulier aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. U ontvangt het aankoopbedrag van het bestelde artikel en de verzendkosten retour.

Wettelijke garantie

Bij aankoop van artikelen in de Bijenkorf-webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

Uitzonderingen

Rond drukke periodes zoals de Drie Dwaze Dagen kan de afhandeling van uw teruggezonden bestelling vertraging oplopen. U wordt op de hoogte gehouden over de actuele levertijden in het bestelproces.