Ruilen en retourneren

Lees meer over het terugzenden van Belgische bestellingen »


Deze pagina betreft het retourneren van online aankopen. Lees meer over het retourneren van filiaal-aankopen »


Geldteruggave op basis van betaalwijze
Retourneren naar deBijenkorf.nl
Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal
Retourneren van een artikel bezorgd door AMP Logistic
Retourneren van een artikel geleverd door de fabrikant zelf, Diamond Point of Alternate
Welke regels gelden voor het retourneren van bestelde artikelen?
Mijn dichtstbijzijnde Kiala Punt

Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling. Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl »

De verzend- en eventuele verpakkingskosten krijgt u terug wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen, of indien u een order herroept (download hier het modelformulier voor herroeping »).

Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf-webshop, kunnen niet afgehaald en/of teruggebracht worden in de filialen van de Bijenkorf.

Geldteruggave op basis van betaalwijze:

  • de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening.
  • Creditcard: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening.
  • iDeal: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening.
  • (Gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een Cadeaucard van de Bijenkorf.
  • Gedeeltelijk met de Bijenkorf Card en een Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug op uw Cardrekening.
  • (Gedeeltelijk) met Punten: deze worden teruggestort op de Bijenkorf Card.


Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 5 werkdagen overgemaakt. Indien u met een Cadeaucard heeft betaald, ontvangt u binnen 10 werkdagen een nieuwe Cadeaucard per post op het factuuradres.

Retourneren van online aankopen kan op de volgende manieren:


Retourneren naar deBijenkorf.nl

U kunt uw artikel(en) kosteloos retourneren naar deBijenkorf.nl via een Kiala Punt bij u in de buurt.
- Gebruik de voorgedrukte adressticker en sluit het ingevulde retourformulier in.
- Lever het pakket in bij uw dichtstbijzijnde Kiala Punt. U krijgt een ontvangstbewijs.
- Zodra de bestelling retour is ontvangen, wordt dit per e-mail bevestigd.

Let op: aan het retourneren via PostNL zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening.
U kunt het pakket aangetekend retourzenden via een postkantoor. Het pakket kunt u verzenden naar:
De Bijenkorf
Veerweg 16
5145 NS Waalwijk

Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal

Retourneer uw artikel(en) bij de afdeling Klantenservice. Neem het retourformulier dat bij uw bestelling zat mee.
- Indien u heeft betaald met een creditcard, dient u deze mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort op de rekening. Bij de terugname ontvangt u hiervan een bevestiging.
- Indien u via iDeal heeft betaald, ontvangt u het bedrag direct terug in de vorm van contant geld. Een bedrag boven 500,- wordt teruggestort op uw bank- of girorekening.

Retourneren van artikel bezorgd door AMP Logistics

Grote, zware of zeer breekbare artikelen worden bezorgd door AMP Logistics. Deze zijn met een * gemarkeerd op uw factuur. Mocht u één of meer *-artikelen willen retourneren, dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Center van de Bijenkorf via 0800-0818. Onze medewerkers plannen dan in overleg met u een moment waarop het artikel wordt opgehaald.

Wilt u zowel het *-artikel als één of meer reguliere artikelen retourneren, dan is dat mogelijk via de ophaalservice. U kunt dit aangeven bij ons Klant Contact Center.

Let op: als u samen met het *-artikel ook reguliere artikelen uit onze webshop heeft besteld, dan geldt voor de reguliere artikelen de normale retourprocedure; via een Kiala Punt of de Bijenkorf-filiaal. Volgt u hiervoor de instructies zoals deze op het reguliere retourformulier staan aangegeven.

Retourneren van artikel geleverd door de fabrikant

  • U retourneert uw artikelen bij de fabrikant.
  • Op de pakbon die bij uw bestelling is gevoegd vindt u de retourprocedure en contactgegevens van de fabrikant.
  • Indien het niet mogelijk is om de artikelen te retourneren bij de fabrikant, kan het artikel geretourneerd worden via de Bijenkorf.

Retourneren van een Diamond Point-artikel

  • Zelf opsturen: u dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en een kopie van de factuur, naar het volgende adres op te sturen: Diamond Point, Afd. retouren, In de Wolken 226, 1186 BP Amstelveen.
  • Postkantoor: u ontvangt een verzendbevestiging voorzien van een 3S-nummer. Bewaar dit bewijs zorgvuldig, hier kan later naar gevraagd worden. De kosten voor het opsturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.
  • Gratis retourneren bij een van de 10 vestigingen van Diamond Point in de Bijenkorf: retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de klantenservice). U ontvangt een bewijs van afgifte. Bekijk de openingstijden van onze filialen »
  • Uw betaling zal binnen 14 dagen worden terugbetaald op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaling. Dit geldt ook voor betalingen met creditcard of de Bijenkorf Card.

Retourneren van een Alternate-artikel

U dient uw bestelling onbeschadigd te versturen, indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking, stevig verpakt en goed dichtgeplakt, naar het volgende adres:
de Bijenkorf
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk.

Retourrecht

  • Indien u aanspraak wilt maken op retourrecht, dient u het artikel binnen 14 dagen terug te sturen. Het artikel moet in nieuwstaat en zo compleet mogelijk zijn.
  • Bij beschadiging of ontbreken van accessoires wordt waardevermindering in rekening gebracht. Audio-, video- en datadragers waarvan de zegel is verbroken kunnen niet worden teruggenomen.
  • De kosten voor het opsturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.

Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?

Alle teruggestuurde artikelen worden geaccepteerd wanneer ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Wanneer het label of prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of prijskaartje worden verwijderd. Wanneer het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik. Boeken, CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
- Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
- Een Bongo Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en het doosje verder niet beschadigd is.

Kan ik een artikel omruilen in een de Bijenkorf-filiaal?

Het is mogelijk om een artikel uit onze webshop direct om te ruilen in een filiaal. U kunt artikelen niet via de webshop omruilen. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hierboven beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een ander artikel bestellen in onze webshop.

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij het retourneren?

Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u deze in de volgende gevallen terug:
1. Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
2. U herroept uw order. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u twee opties:
A. U kunt het pakket kosteloos retourneren via een Kiala Punt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, ontvangt u een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling.
U ontvangt de waardevoucher binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het retourbewijs te bewaren totdat u de waardevoucher heeft ontvangen.
B. U kunt het pakket aangetekend retourzenden via een Postkantoor. De creditering van de artikelen en de verzendkosten zal plaatsvinden binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het retourbewijs te bewaren totdat de verzendkosten teruggestort zijn.

Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?

Het retourneren van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel doet u zoals hierboven beschreven. Geef op het retourformulier aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. U ontvangt het aankoopbedrag van het bestelde artikel en de verzendkosten retour.

Wettelijke garantie

Bij aankoop van artikelen in de Bijenkorf-webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

Uitzonderingen

Rond drukke periodes zoals de Drie Dwaze Dagen of de Maffe Marathon kan de afhandeling van uw teruggezonden bestelling vertraging oplopen. U wordt op de hoogte gehouden over de actuele levertijden in het bestelproces.