Volgens Bobbi Brown is het geheim van schoonheid zo eenvoudig als jezelf zijn. Als jong meisje zat Bobbi Brown niet altijd lekker in haar vel. Ze wilde er graag uitzien als Chery Tiegs – blond, bauwe ogen en dun – het schoonheidsideaal van de jaren ’60. Totdat ze Ali McGraw in Love Story zag en eindelijk de potentie van haar eigen schoonheid ontdekte. Deze openbaring veranderde haar kijk op beauty en leidde uiteindelijk tot een carrière als make-up artist. Bobbi’s signatuur was een frisse en natuurlijke look. Het was haar talent om de goede eigenschappen van iemands gezicht te benadrukken. Bobbi werkte met fotografen als Bruce Weber, Bridgette Lacombe en Patrick Demarchelier, die haar allemaal boekte voor haar naturel make-up.
In een tijdperk dat gedefinieerd werd door een extravagante, artificiële make-up viel de natuurlijke make-up look van Bobbi Brown op. Doordat Bobbi moeite had met het vinden van flatterende, natuurlijke make-up producten besloot ze om haar eigen make-up lijn uit te brengen. In 1991 verkocht Bobbi voor het eerst haar lippenstiften bij het warenhuis Bergdorf Goodman in New York City en de Bobbi Brown lipsticks vlogen als warme broodjes over de toonbank. Haar realistische benadering van schoonheid viel in de smaak. Binnen één dag had Bobbi, maar liefst 100 lipsticks verkocht.
Inmiddels biedt Bobbi Brown een uitgebreide make-up lijn met concealers, bronzers, poeders en foundations van Bobbi Brown. Nog steeds staat Bobbi Brown voor natuurlijk schoonheid. Daarom lanceerde het merk de “Pretty Powerful” campagne. Alle vrouwen zijn prachtig zonder make-up, maar met make-up zijn ze Pretty Powerful! De campagne liet vrouwen zijn van alle leeftijden en etniciteiten.