Vandaag voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

Gratis bezorging met een webshopaccount*

Vandaag voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

G-Star RAW

Tight or wide, dat is de vraag die G-Star RAW stelt aan iedere jeansliefhebber. Zelf hebben ze voor beide voorkeuren legio opties. Volgens het Nederlandse merk zijn de mogelijkheden van denim immers oneindig. Comfy, sexy, met een knipoog of zelfs zakelijk: de collectie jeans van G-Star RAW is uitgebreid en veelzijdig.

G-star Raw Dames

44 artikelen
Kies categorie
Filteren
  • Producten
  • Outfits
  • 44 artikelen
1-44 van 44

G-Star RAW voor dames bij de Bijenkorf

‘Just the Product’. Dat is de filosofie van het in 1989 opgerichte Nederlandse jeans merk G-Star RAW. Het idee achter G-Star RAW is om denim een meer prominente rol te geven in het dagelijks leven, met als principe ‘luxe denim voor op straat’. Hoogstaand vakmanschap wordt toegepast op streetwear. De stijl van G-Star RAW is stoer en modern, en is vooral gericht op de leeftijdscategorie van tieners tot modebewuste veertigers. Hoewel het bedrijf van oorsprong gefocust is op jeans, is het denimaanbod uitgebreid met modieuze kledingstukken van luxueuze materialen, waardoor de collecties van G-Star RAW geschikt zijn voor elke gelegenheid. Bootcut jeans, destroyed jeans, flared jeans, skinny fit jeans, en slim fit jeans biedt G-Star Raw in overvloed, maar ook voor T-shirts, Truien, jurken en jassen kan je bij G-Star RAW terecht.

De G-Star RAW jeans

G-Star RAW heeft met zijn innovatieve aanpak een ware jeans revolutie veroorzaakt. In 1996 introduceerde G-Star RAW voor het eerst de 3D jeans. Tot die tijd werd jeans als een plat kledingstuk behandeld. Met 3D denim werden voor het eerst lichaamsvormen in acht genomen. Met extra panelen in de pijpen en extra naden en een nieuwe afwerking was de eerste 3D jeans ontstaan: de G-Star Elwood. Vandaag de dag is dit model nog steeds populair, maar dan in een nieuwe uitvoering.

Raw denim

G-Star RAW’s visie op Raw denim heeft ook heel wat opschudding veroorzaakt. Ruwe onbehandelde denim werd door G-Star RAW gepositioneerd als een draagbaar en gewild materiaal. Wassingen en behandelingen laten de pure schoonheid van denim prachtig uitkomen en benadrukken de unieke eigenschappen van de stof. Dankzij de geavanceerde technieken voor wassingen krijgt iedere jeans een persoonlijk geschiedenis mee: van ruwe, ongewassen denim, tot extreem gebleekt, tot geverfd diep indigo. Slijtage plekken worden in verscheidenen gradaties aangebracht, zodat in het oog springende broeken met structuur en een levensverhaal ontstaan.

De G-Star RAW lifestyle

G-Star RAW laat zich niet limiteren tot de jeans industrie en gaat collaboraties aan met andere innovators die vakmanschap en technologie hoog in aanzien hebben staan. Zo wordt er ieder jaar een collectie gemaakt in samenwerking met industrieel ontwerper Marc Newson, waarin industrieel design wordt geïntegreerd in het denim vakmanschap. Ook is G-Star RAW samenwerkingen aangegaan met it-girls Lily Cole, Arizona en Liv Tyler en schaaklegende Magnus Carlsen. Één van de meest succesvolle samenwerkingen is de oceans-collectie met Pharrel Williams geweest. Dit leidde tot een aanstelling als mede-eigenaar van het merk. G-Star RAW’s visie komt perfect tot uiting in het speciaal door Rem Koolhaas ontworpen hoofdkantoor: een high performance gebouw geïnspireerd op het ruwe karakter van een vliegtuighangar, dat optimale interactie tussen verschillende afdelingen mogelijk maakt.