Balenciaga schoenen voor dames

You either love them or hate them; maar om de Tripple S sneakers van Balenciaga kan je niet heen. Ook de sok sneakers van Balenciaga kunnen je niet ontglipt zijn. Voor dames biedt de aanvoerder van de “ugly” sneakertrend echter ook elegante enkellaarsjes en extravagante overknee laarzen.

14 artikelen
  • Instappers
  • Laarzen & boots
  • Sneakers
Filter & sorteer
14 artikelen
14 van 14 gezien

You either love them or hate them; maar om de Tripple S sneakers van Balenciaga kan je niet heen. Ook de sok sneakers van Balenciaga kunnen je niet ontglipt zijn. Voor dames biedt de aanvoerder van de “ugly” sneakertrend echter ook elegante enkellaarsjes en extravagante overknee laarzen.

Balenciaga schoenen voor dames bij de Bijenkorf

Mede dankzij de spraakmakende sneakercollecties is Balenciaga één van de meest invloedrijke merken van het moment. Rond de Balenciaga Triple S sneaker is een enorme hype ontstaan en ook zijn opvolger - de Track sneaker - laat de harten van menig modeliefhebbende dames sneller kloppen. Daarnaast zijn de nauwsluitende soklaarsjes van Balenciaga een begrip geworden in de modewereld. Kies jij voor een Balenciaga enkellaarsje of een extravagante laars van Balenciaga.

Zomerse schoenen van Balenciaga

Naast de bekende sneakers en laarzen, weet hoofdontwerper Gvasalia ook voor de zomer waanzinnig schoeisel te ontwerpen. Van Balenciaga slippers tot modieuze sandalen en de stoerste Balenciaga espadrilles. Ook de zomerschoenen van Balenciaga zijn geliefd in de modewereld. Het schoeisel is niet meer weg te denken uit het modestraatbeeld en een absolute must have voor in je garderobe. Wat is jouw favoriete paar Balenciaga schoenen?

De eclectische bricolage van Gvasalia

In de jaren ’50 veranderde Christóbal Balenciaga het modebeeld met moderne silhouetten en innovatieve stoffen. Anno nu ontketent Balenciaga opnieuw een moderevolutie. Ditmaal heeft Demna Gvasalia de creatieve leiding. Gvasalia maakte naam als avant-garde designer bij Margiela en pionierde de anti-fashion streetwear trend met zijn eigen label Vetements. Dit alles combineert hij nu met de elitaire archieven van Balenciaga tot een geheel eigen post-postmodernistisch esthetiek. Historische kunstreferenties mixt hij met de iconografie van de internetgeneratie, logomania plaatst hij naast idealistische symboliek en overdadige kitsch maakt hij chique: het nieuwe elitarisme is een knipoog naar de elite zelf.