De Bijenkorf als cupido

22 January 2018

Hello Beautiful

De Bijenkorf lanceert op 22 januari zijn nieuwe campagne Hello Beautiful met de boodschap dat iedereen mooi en bijzonder is. Onderdeel hiervan is de unieke samenwerking met dating app happn en de Bijenkorf als ontmoetingsplaats. In aanloop naar Valentijnsdag brengt de Bijenkorf de online- en de fysieke wereld samen. Op 14 februari kunnen gebruikers van de app elkaar ontmoeten tijdens happn hour bij de Bijenkorf.

De campagne Hello Beautiful gaat over diversiteit en de schoonheid van ieder mens. De Bijenkorf moedigt mensen aan zichzelf en elkaar vaker een compliment te geven. Iedereen is mooi en bijzonder en dat moet gevierd worden. Klanten krijgen bijvoorbeeld bij elke aankoop in de winkel en bij hun online bestelling een kaart en de mogelijkheid een ander een compliment te geven. Ook via deBijenkorf.nl is er de mogelijkheid voor het geven van een compliment. Daarnaast is er in de etalages een verscheidenheid aan mensen te zien en zijn deze beelden middels een tentoonstelling zichtbaar in het trappenhuis van de Bijenkorf Amsterdam. Fotograaf Anne Claire de Breij maakte de beelden en video voor deze campagne: “Hello Beautiful sprak me meteen aan, ik sta vierkant achter deze positieve boodschap die draait om het zien van schoonheid in al zijn diversiteit en dat heb ik vastgelegd.”

Happn

Happn, opgericht in 2014, is een dating app met in Nederland 700.000 gebruikers. Happn-gebruikers zien in de app andere personen wiens paden ze gekruist hebben. Zodra beiden elkaar liken ontstaat er een crush. Vanaf 22 januari kunnen gebruikers van happn het profiel van de Bijenkorf liken waarna zij een uitnodiging krijgen voor een drankje. Op 14 februari is er van 17.00 tot 19.00 in alle winkels van de Bijenkorf een happn hour. Wie weet is er ook live een crush met een mede happn-gebruiker.