1906 sneaker met mesh details
KleurLichtblauw
Bij New Balance draait het om meer dan alleen sneakers. Het merk moedigt mensen aan die zich laten leiden door hun passies. Zij tillen sport naar een hoger niveau en zetten zich in voor mensen en onze planeet. Samen kunnen we betekenisvolle verandering brengen in gemeenschappen over de hele wereld. “We Got Now.”
New Balance is een sneakerlabel met een rijke geschiedenis. Het ontstond in 1906 als de New Balance Arch Company van oprichter William J. Riley en produceerde destijds orthopedische schoenen en steunzolen. Zijn eerste product, een flexibele steunzool, werd ontworpen met drie steunpunten in de vorm van een driehoek. Door de klauw van een kip na te bootsen, creëerden deze drie punten meer balans en comfort. Met deze uitvinding werd een nieuw bedrijf, New Balance Arch, geboren.
In de jaren vijftig en zestig trok de unieke expertise van New Balance een toenemend aantal hardlopers met interesse voor op maat gemaakte schoenen. Na overname van Paul Kidd in 1956 bleef de vraag naar New – Balance sportschoenen groeien en werd de belangrijkste bron van inkomsten voor het bedrijf. De huidige eigenaar, James S. Davis kocht New Balance op Boston Marathon Day in 1972. Op dat moment bestond het bedrijf uit zes mensen die elke dag dertig paar 'Trackster'-hardloopschoenen maakten.
Waar de eerste inspiratie van oprichter nog kwam van de kippenvoet, halen de New Balance ontwerpers en ingenieurs van nu inspiratie uit bijna alles - van de natuur tot topsporters, tot eenvoudige alledaagse voorwerpen en activiteiten. Wat niet is veranderd, is de focus op het verbeteren van de prestaties.
1906 sneaker met mesh details
Wij informeren graag transparant over onze prijzen in overeenstemming met de nieuwe regelgeving voor aankondigingen van prijsverminderingen. Lees hieronder meer over onze prijsinformatie.
Vorige laagste prijsDeze informatie wordt getoond wanneer het product in de afgelopen dertig (30) dagen vóór de datum van de huidige prijsverlaging voor een lagere prijs werd aangeboden.
Dit kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van een kortlopende voordeelcampagne in de afgelopen 30 dagen waarbij geselecteerde producten tijdelijk tegen een lagere prijs werden aangeboden.
Originele prijsDe originele prijs is de verkoopprijs waarvoor het product voor het eerst werd aangeboden voorafgaand aan enige prijsverlagingen.