Het eerste deel van de vernieuwde parterre is vandaag geopend met shop in shops van Céline, Gucci, Prada en Tiffany & Co., later deze week volgt Dior. Ook is het eerste deel van de fors vergrote accessoire afdeling geopend. Bij de verbouwing is gekozen voor een open en lichte opzet met wit marmer en details van brons staal. De ingang aan de Damzijde is vernieuwd en de roltrappen vanuit de vernieuwde accessoire afdeling zijn een kwart gedraaid.
Het accessoire aanbod omvat meer dan 5000 lederwaren van meer dan veertig merken in verschillende prijssegmenten van onder andere Fred de la Bretoniere, DKNY, Furla, Chloé, Balenciaga, Tom Ford, Anya Hindmarch, Stella McCartney, Loewe, Burberry en Givenchy.
In augustus zullen op de parterre nog meer nieuwe shop in shops geopend worden: Hermès, Louis Vuitton, Salvatore Ferregamo en Bottega Veneta. Later in het jaar volgen ook nog Longchamp en Cartier.
De parterre is onderdeel van een totale vernieuwing van 7000 m2 van de Bijenkorf Amsterdam die medio november afgerond zal zijn. Op de eerste etage betreft dit de designer herenmode afdeling en een nieuwe schoenenafdeling, op de tweede etage komt een nieuwe designermerken afdeling voor dames. En op de derde etage zal er een nieuwe schoenenafdeling voor dames worden geopend.
Van 26 juli tot eind augustus is er direct naast de ingang aan de Damzijde een Concept Space van ruim 90m2 met een selectie van de nieuwste designermerken.
Het aanbod online is ook uitgebreid met meer designermerken zoals Alexander McQueen, Anya Hindmarch, Marni, Victoria Beckham, Versace, Stella McCartney, Kenzo, Peter Pilotto en Proenza Schouler. Voor de heren is het aanbod o.a. uitgebreid met Alexander McQueen, Lanvin, Dsquared2, Paul Smith en Z Zegna. Dit aanbod zal nog verder worden uitgebreid.