De Bijenkorf heropent winkel Amsterdam

21 August 2020

De Bijenkorf Amsterdam heropent op zaterdag 22 augustus met een vervangend team aan medewerkers. Eerder deze week ontving de Bijenkorf bericht van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland te moeten sluiten voor een periode van maximaal 10 dagen. Aanleiding was dat er in de afgelopen weken meerdere medewerkers positief getest waren op Covid-19.

Sindsdien zijn alle medewerkers die in de periode 8 tot en met 18 augustus in de Bijenkorf Amsterdam hebben gewerkt uit voorzorg voor 10 dagen in quarantaine. Ook werden klanten die in deze periode in de Bijenkorf Amsterdam zijn geweest én klachten hebben geadviseerd zich te laten testen.

In de tussentijd is hard gewerkt om de winkel te kunnen heropenen op een zo veilig mogelijke manier volgens de eisen van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland. Zo is een vervangend team samengesteld bestaande uit ervaren medewerkers van andere Bijenkorf-winkels en hoofdkantoor en is het pand volledig en grondig gereinigd. Bij binnenkomst van medewerkers wordt, net als voorafgaand aan de sluiting, een gezondheidscheck uitgevoerd volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid en ontvangen zij een mondkapje dat meerdere malen per dag verwisseld wordt.

Verder zijn de eerder genomen veiligheidsmaatregelen zoals de 1,5 meter afstandsregel, een beperkt aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkel mag zijn en plexiglas schermen op de kassa's nog steeds van kracht. Een overzicht van alle maatregelen is hier te vinden.

We hebben de afgelopen dagen intensief contact gehad met de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland en zijn verheugd te melden dat onze winkel weer mag openen. We kijken ernaar uit onze klanten te verwelkomen en doen een beroep op een ieder de veiligheidsrichtlijnen in acht te nemen en bij gezondheidsklachten thuis te blijven. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers blijft onze belangrijkste prioriteit.” Machiel Lagerweij – Directeur Winkels & Operations.

Tot 29 augustus zijn niet alle shop-in-shops in de Bijenkorf Amsterdam geopend. Tevens zijn horeca- en cosmeticaservices zoals personal styling afspraken en touch-ups voorlopig niet beschikbaar en hanteert de Bijenkorf in Amsterdam aangepaste openingstijden, te weten aanstaande zaterdag van 12:00 tot 17:00 uur.