Retourneren

Retourneren is eenvoudig, snel en gratis. Er zijn verschillende mogelijkheden om uw webshopbestellingen en filiaalaankopen te retourneren.

  • Via een PostNL Pakketpunt retourneren: gratis
  • Meegeven aan uw PostNL-pakketbezorger: gratis
  • In een filiaal retourneren: gratis

Vanaf het moment dat u uw bestelling ontvangt heeft u 21 dagen bedenktijd. Bij deelleveringen gaat deze bedenktijd in zodra u het laatste artikel uit uw bestelling heeft ontvangen. Voor filiaalaankopen geldt een bedenktijd van 14 dagen.

PostNL Pakketpunten

Retourneren via een PostNL Pakketpunt is gratis.

  1. Vul het retourformulier in en stop deze in het pakket.
  2. Plak de bijgeleverde PostNL-retoursticker op het pakket.
  3. Geef uw pakket af bij uw PostNL-pakketbezorger of bij een PostNL Pakketpunt naar keuze (locaties: www.postnl.nl).
  4. Bewaar het verzendbewijs om uw pakket te kunnen volgen.
  5. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail aan u bevestigd.
  6. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.

PostNL-pakketbezorger

U kunt uw bestelling meegeven aan uw PostNL-pakketbezorger. Deze manier van retourneren is gratis.

  1. Vul het retourformulier in en stop deze in het pakket.
  2. Plak de bijgeleverde PostNL-retoursticker op het pakket.
  3. Geef uw pakket mee aan uw PostNL-pakketbezorger.
  4. Bewaar het verzendbewijs om uw pakket te kunnen volgen.
  5. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail aan u bevestigd.
  6. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.

Filiaal

Deze manier van retourneren is gratis.

  1. Vul het retourformulier in dat bij uw bestelling is geleverd.
  2. Het formulier en de artikel(en) kunt u retourneren bij de afdeling Klantenservice (locaties: de Bijenkorf-filialen). In de Bijenkorf Utrecht is dit de Click & Collect-balie. Indien u heeft betaald met een creditcard, dient u deze mee te nemen.
  3. Bij terugname van het artikel door de Bijenkorf ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.
  4. Uw retour wordt verwerkt en u ontvangt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terug.

Externe leverancier

Artikelen die rechtstreeks aan u zijn geleverd door een externe leverancier hebben een eigen retourprocedure. Volg de retourprocedure die vermeld staat op uw pakbon.


Diamond Point

Diamond Point is een apart sieradenmerk binnen de Bijenkorf. De artikelen zijn herkenbaar aan het merk dat op het doosje staat. Voor het retourneren van een Diamond Point-artikel kunt u kiezen uit verschillende retourmogelijkheden.

1. Het artikel zelf opsturen:

U dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en een kopie van de factuur naar het volgende adres te sturen:

Diamond Point
T.a.v. afdeling retouren
In de Wolken 226
1186 BP Amstelveen

Als u uw pakket op het postkantoor afgeeft, ontvangt u een verzendbewijs voorzien van een 3S-nummer. Bewaar dit bewijs zorgvuldig: het is mogelijk dat wij hier in een later stadium om vragen. De verzendkosten voor het retourneren van Diamond Point-artikelen zijn 6,95.

2. Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal:

U kunt het artikel retourneren bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-filiaal. Retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (dus niet bij de afdeling Klantenservice). Bij terugname van het artikel door Diamond Point ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.


Leverancier Alternate

U dient uw bestelling onbeschadigd te versturen, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, stevig verpakt en goed dichtgeplakt naar het volgende adres:

de Bijenkorf
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk


Leverancier Flinders

Flinders verstuurt designverlichting en meubels voor de Bijenkorf. Mocht het artikel niet naar uw zin zijn, dan kunt u het binnen 14 dagen retourneren naar Flinders.

  1. Meld bij de Flinders-klantenservice dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 020 - 3030630 of per e-mail naar [email protected] U ontvangt per e-mail een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.
  2. Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het de Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw bevestigingsmail of in uw webshopaccount onder ‘Orderhistorie’.
  3. Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar:

Flinders BV
Antwoordnummer 940
1500 VB Zaandam

Nadat het pakket in goede orde is ontvangen, ruilt Flinders het artikel om (indien voorradig) of stort het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

  • Inpaktip: de artikelen van Flinders zijn vaak breekbaar. Hergebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo vermindert u de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk. U kunt ook verzekerd verzenden met PostNL.

Geldteruggave

U ontvangt van ons een bevestiging zodra wij uw artikel(en) hebben verwerkt. Het moment van verzenden tot het verwerken van uw retour duurt maximaal 5 werkdagen. Zodra u de bevestiging heeft ontvangen, duurt het maximaal 3 werkdagen voordat u uw aankoopbedrag van ons terug krijgt.

Ruilen

Een artikel gekocht in onze webshop, kunt u alleen ruilen (voor een andere maat of kleur) in onze filialen. Indien u niet in de gelegenheid bent om een filiaal te bezoeken, adviseren wij u het artikel terug te sturen en een nieuwe bestelling met het juiste artikel of de juiste maat/kleur te plaatsen.

teruggave verzendkosten

Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u deze in de volgende gevallen terug:

  • Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
  • U herroept uw order. In lijn met de wettelijke verplichting betaalt de Bijenkorf altijd zo snel mogelijk terug (zie hieronder voor de indicatie), maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw order. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u drie opties:
  1. U kunt het pakket op eigen kosten retourzenden via bijvoorbeeld een postkantoor. De creditering van de artikelen en bezorgkosten vindt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending plaats via de betaalmethode van aankoop (let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening). U dient het verzendbewijs te bewaren totdat het gehele aankoopbedrag is teruggestort.
  2. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren via een PostNL Pakketpunt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, krijgt u een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het PostNL-verzendbewijs te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.
  3. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren in een filiaal. In de winkel kunt u ervoor kiezen om de verzendkosten terug te laten storten op basis van betaalwijze van aankoop of om een voucher te ontvangen ter waarde van uw verzendkosten. U ontvangt de voucher binnen 5 dagen na inname van de retour in het filiaal. U dient uw retourbon te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.

retourneren van filiaalaankopen

Filiaalaankopen kunt u binnen 14 dagen in elk gewenst filiaal ruilen of retourneren. Ga naar de Klantenservice of de afdeling van aankoop en neem de originele aankoopbon mee. Op welke manier het aankoopbedrag wordt teruggestort, is afhankelijk van de betaalwijze bij aankoop.

defect of verkeerd artikel

Als één van uw artikelen defect is geleverd, adviseren wij het artikel te retourneren. U ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. Als het om een groot artikel gaat, adviseren wij u contact met ons op te nemen. Zo kunnen we kijken via welke weg u het makkelijkst uw artikel kunt retourneren.

Als u een ander artikel heeft ontvangen dan besteld, vragen wij u contact met ons op te nemen.

terugzenden vanuit belgië

Woont u in België en wilt u uw bestelling terugzenden? Dan verwijzen wij u door naar deBijenkorf.be.

Algemene retourvoorwaarden

  • Retourneert u uw bestelling in onze filialen, dan ontvangt u het aankoopbedrag direct terug.
  • Retourneert u uw bestelling via PostNL dan wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het pakket. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen, ontvangt u binnen drie werkdagen het aankoopbedrag op dezelfde wijze als u heeft betaald.
  • Retouren worden binnen 5 tot 10 werkdagen verwerkt. U ontvangt uw geld binnen deze termijn op dezelfde wijze als u heeft betaald.
  • Artikelen dienen ongebruikt, compleet, in originele staat, in originele verpakking (inclusief eventuele plastic hoes of stofzak) te worden geretourneerd.
  • Boeken, CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
  • Bij beschadiging of incomplete artikelen wordt waardevermindering in rekening gebracht.
  • Artikelen zonder prijskaartje kunt u alleen retourneren in onze filialen. Wanneer het label of het prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of het prijskaartje worden verwijderd. Het éénmalig aanpassen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.
  • Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
  • Een Bongo-Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en er verder niets beschadigd is.
  • Direct omruilen voor een ander artikel is alleen mogelijk in de filialen.
  • Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf-webshop, kunnen niet worden teruggebracht in de Bijenkorf-filialen.
  • Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl.

Inleveren oude elektrische apparaten

U heeft een nieuw artikel bij de Bijenkorf gekocht dat werkt op netstroom of batterijen. Wat doet u met uw oude apparaat? Neem telefonisch contact op met ons Klant Contact Center via 0800 0818 en laat uw oude apparaat kosteloos ophalen door UPS.

Voorwaarden oude apparaat:

  • Het apparaat werkt(e) op netstroom of batterijen.
  • Het in te leveren apparaat heeft ongeveer hetzelfde formaat als uw nieuwe apparaat.
  • Het apparaat zit in een stevige verpakking met passende afmetingen of in een afgesloten zak die niet kan scheuren.
  • Het apparaat moet leeg en schoon zijn (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten).
  • Eventuele losse onderdelen moeten goed zijn vastgezet en in het geheel goed verpakt, zodat ze tijdens het transport geen schade kunnen toebrengen aan andere artikelen.
  • Het pakket is niet groter dan 175 x 78 x 58 cm en niet zwaarder dan 30 kilo.

Als u uw oude apparaat wilt inleveren, kunt u binnen 21 dagen na aankoop van het nieuwe apparaat contact opnemen met ons Klant Contact Center. Alleen mogelijk binnen Nederland.

Top 10 veelgestelde vragen
bekijk alle veelgestelde vragen
  • Verlanglijst
  • Filialen & Openingstijden
  • Klantenservice

Inloggen

Filialen & Openingstijden

Winkelmand

Verlanglijst

Wachtwoord vergeten

Weet u uw wachtwoord niet meer? Vul hieronder uw e-mailadres in. We sturen u binnen enkele minuten een e-mail waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Bedankt, u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail daarin een persoonlijke link waarmee een nieuw wachtwoord aangemaakt kan worden.

terug naar inloggen

Nieuwe klant

Minimaal 6 tekens met in ieder geval: 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter