Retourneren

Retourneren is eenvoudig, snel en gratis. Er zijn verschillende mogelijkheden om je webshopbestellingen te retourneren.

  • Via een PostNL Pakketpunt retourneren
  • Meegeven aan jouw PostNL-pakketbezorger
  • In een winkel retourneren.

Vanaf het moment dat je je bestelling ontvangt heb je 21 dagen bedenktijd. Bij deelleveringen gaat deze bedenktijd in zodra je het laatste artikel uit je bestelling hebt ontvangen. Voor de retournering van aankopen van onze partners gelden afwijkende regels. Je kunt deze regels vinden onder het kopje 'retourneren aan partners'.

Uitgestelde retourtermijn
Aankopen voor Sinterklaas kun je tot en met 17 december 2018 ruilen of retourneren. Kerst aankopen kun je ruilen of retourneren tot en met 10 januari 2019.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Wij verzoeken je om gebruik te maken van onderstaande (gratis) retouropties.

Klik hier voor meer informatie over het retourneren van je aankopen in de winkel.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan een week nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening, tenzij je gebruik maakt van de gratis opties die hieronder beschreven staan.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

PostNL Pakketpunten

Retourneren via een PostNL Pakketpunt is gratis.

  1. Vul het retourformulier in en stop deze in het pakket.
  2. Plak de bijgeleverde PostNL-retoursticker op het pakket.
  3. Geef je pakket af bij jouw PostNL-pakketbezorger of bij een PostNL Pakketpunt naar keuze (locaties: www.postnl.nl).
  4. Bewaar het verzendbewijs om jouw pakket te kunnen volgen.
  5. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail bevestigd.
  6. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.

PostNL-pakketbezorger

Je kunt jouw bestelling meegeven aan je PostNL-pakketbezorger. Deze manier van retourneren is gratis.

  1. Vul het retourformulier in en stop deze in het pakket.
  2. Plak de bijgeleverde PostNL-retoursticker op het pakket.
  3. Geef je pakket mee aan jouw PostNL-pakketbezorger.
  4. Bewaar het verzendbewijs om jouw pakket te kunnen volgen.
  5. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail bevestigd.
  6. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.

In de winkel

Deze manier van retourneren is gratis.

  1. Vul het retourformulier in dat bij jouw bestelling is geleverd.
  2. Het formulier en de artikel(en) kun je retourneren bij de afdeling Klantenservice (locaties: de Bijenkorf-winkels). In de Bijenkorf Utrecht is dit de Click & Collect-balie. Indien je hebt betaald met een creditcard, dien je deze mee te nemen.
  3. Bij terugname van het artikel door de Bijenkorf ontvang je een bevestiging, bewaar deze goed.
  4. Je retour wordt verwerkt en je ontvangt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terug.

Retourneren aan partners

Artikelen die rechtstreeks aan jou zijn geleverd door een partner van de Bijenkorf, hebben een eigen retourprocedure. Volg de retourprocedure die vermeld staat op je pakbon.


Diamond Point

Diamond Point is een apart sieradenmerk binnen de Bijenkorf. De artikelen zijn herkenbaar aan het merk dat op het doosje staat. Je kunt het artikel ruilen bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-winkel. Ruilen is toegestaan binnen 14 dagen na aankoop bij Diamond Point in alle de Bijenkorf winkels, op vertoon van de kassabon, de originele verpakking en mits de creatie in perfecte conditie is. Je ontvangt een tegoedbon welke uitsluitend te besteden is bij Diamond Point in één van de Bijenkorf winkels. Ruil het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de afdeling Klantenservice). Als je een sieraad via de webshop hebt gekocht, retourneert, ontvang je alle betalingen binnen 14 dagen nadat Diamond Point op de hoogte is gesteld van jouw wens om te retourneren, terug.

1. Het artikel zelf opsturen:

Ben je niet tevreden met het ontvangen sieraad, dan heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen het sieraad kosteloos te retourneren. Je dient je het sieraad onbeschadigd, in originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk), en samen met origineel certificaat, terug te sturen.

  1. Meld je retour aan bij [email protected]
  2. Je ontvangt een retouretiket de eerstvolgende werkdag via e-mail.
  3. Print het retouretiket en plak het retouretiket op het pakket.
  4. Voeg het certificaat en ingevuld retourformulier toe aan het pakket.
  5. Bij afgifte op het postkantoor ontvang je een verzendbevestiging voorzien van het 3S-nummer. Bewaar de verzendbevestiging zorgvuldig. Het is mogelijk dat wij hier in een later stadium om vragen.

Retouradres Diamond Point:
DP Business B.V.
Afd. retouren
In de Wolken 226
1186 BP Amstelveen

2. Retourneren in een de Bijenkorf-winkel:

Je kunt het artikel retourneren bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-winkel. Retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de afdeling Klantenservice). Jouw bestelling dient onbeschadigd en niet gedragen, in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en het ingevulde retourformulier, te worden aangeboden. Bij terugname van het artikel door Diamond Point ontvang je een bevestiging, bewaar deze goed.


Cartier

Creaties van Cartier die gekocht zijn via de webshop van de Bijenkorf kunnen enkel geretourneerd of geruild worden in overeenstemming met de volgende Cartier retourvoorwaarden:

  • Je aankoop kan uitsluitend worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief alle ontvangen documenten, waaronder het Cartier echtheidscertificaat, de pakbon en in aanwezigheid van de rode security tag. Indien de Cartier creatie gebruikssporen vertoont of persoonlijk gegraveerd is, zal de retour niet geaccepteerd worden.
  • Armbanden of horloges die zijn versteld, moeten worden geretourneerd met exact hetzelfde aantal schakels die in de originele verpakking aanwezig waren.


Je kunt je aankoop op twee manieren retourneren:

  • Je kunt je -aankoop binnen 21 dagen na ontvangst terugbrengen naar de Klantenservice van de Bijenkorf Amsterdam op de 5e etage. (Let op: het is niet mogelijk om je Cartier creatie bij een andere Bijenkorf te retourneren of ruilen). Je kunt je creatie ruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen op de manier waarop je betaald hebt.
  • Je kunt de creatie zelf gratis terugsturen met PostNL in een nieuwe en ongebruikte staat, met alle beschermende materialen op zijn plaats en labels en stickers bevestigd. Gebruik hiervoor het verzendlabel dat in de doos zit. Je kunt het pakket terugsturen naar:


De Bijenkorf Amsterdam
Warmoesstraat 178
1012 JS Amsterdam



Let op: bestellingen die je hebt opgehaald in de Cartier Boutique kunnen alleen in de Bijenkorf Amsterdam bij de Klantenservice op de 5e etage worden geretourneerd.


Brouwers Bedding

Brouwers Bedding levert boxsprings, matrassen en toppers voor de Bijenkorf. U kunt uw artikel binnen 14 dagen retourneren aan Brouwers Bedding.

Let op: matrassen, toppers, kussens en bedlinnen kunnen vanuit hygiënisch oogpunt alleen geretourneerd worden indien de verzegeling (verpakking) van het product niet verbroken is. Daarnaast dient u uw bestelling onbeschadigd en voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking te laten zitten. Wij verzoeken u vriendelijk om binnen 14 dagen na ontvangst Brouwers Bedding op de hoogte te stellen van uw wens om de producten te retourneren. Dit kunt u doen door contact op te nemen via 013 5353 550, via [email protected] of het Europees modelformulier voor herroeping aan hen toe te zenden. Tevens kunt u een afspraak maken met Brouwers Bedding om uw artikel(en) op te laten halen. De kosten van een retour zijn voor uw eigen rekening. Voor een ophaalafspraak wordt 50,- in rekening gebracht. Zet in dat geval alles in originele verpakking bij de voordeur klaar als u uw bestelling wil retourneren.

U kunt er ook voor kiezen om uw artikel(en) zelf terug te brengen bij Brouwers Bedding op het volgende adres:

Brouwers Bedding
Polluxstraat 25
5047 RA Tilburg

Als uw retour is verwerkt, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de manier waarop u betaald heeft.


Partner Flinders

Flinders verstuurt designverlichting en meubels voor de Bijenkorf. U kunt uw artikel binnen 14 dagen retourneren aan Flinders.

  1. Meld bij de Flinders-klantenservice dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 020 - 3030630 of per e-mail naar [email protected] U ontvangt per e-mail een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.
  2. Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het de Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw bevestigingsmail of in uw webshopaccount onder ‘Orderhistorie’.
  3. Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar:

Flinders BV
Antwoordnummer 940
1500 VB Zaandam

Nadat het pakket in goede orde is ontvangen, ruilt Flinders het artikel om (indien voorradig) of stort het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

  • Inpaktip: de artikelen van Flinders zijn vaak breekbaar. Hergebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo vermindert u de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk. U kunt ook verzekerd verzenden met PostNL.

TTP

TTP levert barbecues en barbecue accessoires voor de Bijenkorf. U kunt het artikel binnen 21 dagen na ontvangst retourneren.

Voor het retourneren graag contact opnemen met de klantenservice van de Bijenkorf. TTP neemt vervolgens binnen 1 werkdag contact met u op.

De kosten van retourneren zijn voor eigen rekening van de klant en verschillen per artikel (afmeting, gewicht enz.). Gemiddeld liggen deze kosten tussen de 10,- en 70,-. De klant moet het artikel dan zelf retour brengen naar een parcelshop waar de kosten direct aan de klant worden berekend.

retourneren van winkelaankopen

Winkelaankopen kun je binnen 14 dagen in elke gewenste winkel ruilen of retourneren. Ga naar de afdeling van aankoop en neem de originele aankoopbon mee. Op welke manier het aankoopbedrag wordt teruggestort, is afhankelijk van de betaalwijze bij aankoop.

Voor de retournering van aankopen van onze partners gelden afwijkende regels. Je kunt deze regels vinden onder het kopje 'retourneren aan partners'.

Ophaalservice

Speciaal voor onze ShippingPlus-leden is er nu de Bijenkorf Ophaalservice. Je kunt de Bijenkorf Ophaalservice gebruiken om je retourpakket op te laten halen, waar en wanneer het jou uitkomt. We werken hiervoor samen met Local Express, een initiatief van PostNL.

Zo werkt de Bijenkorf Ophaalservice:

1. Maak een ophaalafspraak
Bij je bestelling ontvang je informatie over hoe je een ophaalafspraak kan maken. We komen graag bij je langs binnen een tijdvak van 2 uur tussen 08.00 en 12.00 uur en tussen 15.00 en 21.00 uur op maandag t/m vrijdag. Zodra je een ophaalafspraak hebt gemaakt ontvang je een bevestigingsmail van Local Express.

2. Zet je pakket klaar
Vul het retourformulier in en stop deze in het pakket. Plak de bijgeleverde retoursticker op het pakket. Zorg dat oude adreslabels en barcodes onleesbaar zijn. Je ontvangt een e-mail zodra de PostNL chauffeur onderweg is.

3. Geef het pakket mee
De PostNL chauffeur scant de barcode op de retoursticker en neemt het pakket mee. Vervolgens krijg je een e-mail van Local Express met de ophaalbevestiging en Track & Trace code waarmee de retourzending gevolgd kan worden.

Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Na ontvangst van deze e-mail wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.

DE BIJENKORF OPHAALSERVICE IS SPECIAAL BESCHIKBAAR VOOR SHIPPINGPLUS-LEDEN IN NEDERLAND, M.U.V. DE WADDENEILANDEN

Let op: het is niet mogelijk om artikelen van een van onze partners te retourneren via de Bijenkorf Ophaalservice.

Geldteruggave

Je ontvangt van ons een bevestiging zodra wij jouw artikel(en) hebben verwerkt. Het moment van verzenden tot het verwerken van jouw retour duurt maximaal 5 werkdagen. Zodra je de bevestiging hebt ontvangen, duurt het maximaal 3 werkdagen voordat je je aankoopbedrag van ons terug krijgt.

Ruilen

Een artikel gekocht in onze webshop, kun je alleen ruilen (voor een andere maat of kleur) in onze winkels. Indien je niet in de gelegenheid bent om een winkel te bezoeken, adviseren wij je het artikel terug te sturen en een nieuwe bestelling met het juiste artikel of de juiste maat/kleur te plaatsen.

teruggave verzendkosten

Als je verzendkosten hebt betaald, krijg je deze in de volgende gevallen terug:

  • Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
  • Je herroept jouw order. In lijn met de wettelijke verplichting betaalt de Bijenkorf altijd zo snel mogelijk terug (zie hieronder voor de indicatie), maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat je ons op de hoogte hebt gebracht van de herroeping van jouw order. Als je de gehele zending wilt retourneren, heb je drie opties:
  1. Je kunt het pakket op eigen kosten retourzenden via bijvoorbeeld een postkantoor. De creditering van de artikelen en bezorgkosten vindt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending plaats via de betaalmethode van aankoop (let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening). Je dient het verzendbewijs te bewaren totdat het gehele aankoopbedrag is teruggestort.
  2. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren via een PostNL Pakketpunt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, krijg je een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kun je inwisselen bij het plaatsen van je volgende bestelling. Je ontvangt de voucher binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. Je dient het PostNL-verzendbewijs te bewaren totdat je de voucher hebt ontvangen.
  3. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren in een winkel. In de winkel kun je ervoor kiezen om de verzendkosten terug te laten storten op basis van betaalwijze van aankoop of om een voucher te ontvangen ter waarde van jouw verzendkosten. Je ontvangt de voucher binnen 5 dagen na inname van de retour in de winkel. Je dient jouw retourbon te bewaren totdat je de voucher hebt ontvangen.

defect of verkeerd artikel

Als één van je artikelen defect is geleverd, adviseren wij het artikel te retourneren. Je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. Als het om een groot artikel gaat, adviseren wij contact met ons op te nemen. Zo kunnen we kijken via welke weg jij het makkelijkst jouw artikel kunt retourneren.

Als je een ander artikel hebt ontvangen dan besteld, vragen wij je contact met ons op te nemen.

terugzenden vanuit belgië

Woon je in België en wilt jij jouw bestelling terugzenden? Dan verwijzen wij je door naar deBijenkorf.be.

Algemene retourvoorwaarden

  • Retourneer jij jouw bestelling in onze winkels, dan ontvang je het aankoopbedrag direct terug.
  • Retourneer jij jouw bestelling via PostNL dan word je per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het pakket. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen, ontvang je binnen drie werkdagen het aankoopbedrag op dezelfde wijze als je hebt betaald.
  • Retouren worden binnen 5 tot 10 werkdagen verwerkt. Je ontvangt jouw geld binnen deze termijn op dezelfde wijze als je hebt betaald.
  • Artikelen dienen compleet, in originele staat - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele verpakking (inclusief eventuele plastic hoes of stofzak) te worden geretourneerd.
  • CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
  • Bij beschadiging of incomplete artikelen wordt waardevermindering in rekening gebracht.
  • Artikelen zonder prijskaartje kun je in één van onze winkels of online retourneren. De eventuele waardevermindering die hierdoor kan ontstaan, kan aan jou worden doorberekend. Wanneer het label of het prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of het prijskaartje worden verwijderd. Het éénmalig aanpassen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.
  • Als je wilt afzien van de koop, dien je binnen 21 dagen na ontvangst van de artikelen dit kenbaar te maken aan de Bijenkorf door bijvoorbeeld via dit formulier. Na mededeling dien je de producten binnen maximaal 14 dagen te retourneren.
  • Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
  • Een Bongo-Beleveniscadeau kun je alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en er verder niets beschadigd is.
  • Direct omruilen voor een ander artikel is alleen mogelijk in de winkels.
  • Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf-webshop, kunnen niet worden teruggebracht in de Bijenkorf-winkels.
  • Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl.

Inleveren oude elektrische apparaten

Je hebt een nieuw artikel bij de Bijenkorf gekocht dat werkt op netstroom of batterijen. Wat doe je met jouw oude apparaat? Neem telefonisch contact op met ons Klant Contact Center via 088 2454 488 en laat jouw oude apparaat kosteloos ophalen door UPS.

Voorwaarden oude apparaat:

  • Het apparaat werkt(e) op netstroom of batterijen.
  • Het in te leveren apparaat heeft ongeveer hetzelfde formaat als jouw nieuwe apparaat.
  • Het apparaat zit in een stevige verpakking met passende afmetingen of in een afgesloten zak die niet kan scheuren.
  • Het apparaat moet leeg en schoon zijn (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten).
  • Eventuele losse onderdelen moeten goed zijn vastgezet en in het geheel goed verpakt, zodat ze tijdens het transport geen schade kunnen toebrengen aan andere artikelen.
  • Het pakket is niet groter dan 175 x 78 x 58 cm en niet zwaarder dan 30 kilo.

Als je jouw oude apparaat wilt inleveren, kun je binnen 21 dagen na aankoop van het nieuwe apparaat contact opnemen met ons Klant Contact Center. Alleen mogelijk binnen Nederland.

Retourformulier

Heb je per ongeluk het retourformulier en verzendlabel weggegooid of heb je deze om een andere reden niet meer? Je kunt hier een blanco retourformulier en verzendlabel downloaden en uitprinten.

Vul het retourformulier in zoals in dit voorbeeld te zien is en voeg het bij de bestelling die jij wilt retourneren. Plak het verzendlabel met ons antwoordnummer op je bestelling en stuur deze retour.

  • Inloggen
  • Nieuwe klant
  • Mijn account
  • Verlanglijst
  • Uitloggen

Winkels & Openingstijden

Bezorgen en retourneren

Winkelmand

Verlanglijst

Wachtwoord vergeten

Weet u uw wachtwoord niet meer? Vul hieronder uw e-mailadres in. We sturen u binnen enkele minuten een e-mail waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Bedankt, u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail daarin een persoonlijke link waarmee een nieuw wachtwoord aangemaakt kan worden.

terug naar inloggen

Nieuwe klant

Word eenvoudig Privilege Member en geniet van gepersonaliseerde communicatie en vele andere privileges, zoals gratis verzending en exclusieve cadeaucards.

Shop the look

products

Bezoek onze Belgische
Webshop

Ben jij in België? Bezoek dan onze Belgische webshop en geniet van:

Ga naar debijenkorf.be
of blijf op debijenkorf.nl

Verstuur nu je pakket
naar Duitsland

Ben jij in Duitsland? Laat nu je pakket in Duitsland leveren en geniet van:

Pas nu je bezorgadres aan
of blijf op debijenkorf.nl