Met een sterk oog voor design, innovatie en vakmanschap staat het Britse Burberry al decennia lang aan de top van de modewereld. Ontdek onder andere de geliefde en elegante trenchcoat van het merk.
Ontdek stijlvolle kleding, schoenen en accessoires met een tijdloos karakter in de herencollecties van Burberry.
Bij Burberry vind je één van de mooie kindermodecollecties van het moment. Ontdek stijlvolle kleding voor zowel baby’s als jongens en meisjes.
T-shirt met logoprint
Malcolm zwemshorts met ruitdessin
Owen overhemd met borstzak en logoborduring
Johane polo van piqué katoen met logoprint
T-shirt met logoprint
Reilly reversible gewatteerd jack met capuchon
Sigrid blousejurk met polokraag
BURBERRY kennen we natuurlijk allemaal van de iconische BURBERRY trenchcoat. Het modehuis is opgericht in 1856 door de toen nog maar 21 jaar oude Thomas Burberry. In 1879 vond hij de gabardine stof uit. Deze ademende, lichtgewicht stof beschermde uitstekende tegen de regen. Dit was een revolutionaire uitvinding op het gebied van regenkleding. Tijdens de eerste wereldoorlog ontwierp Thomas Burberry de trenchcoat om de officiers warm en droog te houden. Dit ontwerp is vandaag de dag nog steeds een gewilde modeklassieker. Bij de Bijenkorf vind je diverse items van van BURBERRY, variërend van prachtige accessoires tot BURBERRY schoenen. Of je nu voor de elegante en klassieke items van het luxueuze modehuis kiest of simpelweg op zoek bent naar een modieus BURBERRY T-shirt: je vindt de mooiste BURBERRY items bij de Bijenkorf. BURBERRY items met korting vind je in de BURBERRY sale.
Zowel bij de damescollectie van BURBERRY als de herencollectie zien we veel kledingstukken met de iconische BURBERRY ruit. Zowel de BURBERRY tassen, overhemden en BURBERRY sneakers zijn gesierd met deze op de Schotse tartan geïnspireerde print. Pas in 1967 vond de BURBERRY ruit zichzelf een weg van de “onzichtbare” voering van de trenchcoat naar de catwalk. De manager van de BURBERRY Parijs store plaatste wat BURBERRY trenchcoates met de voering binnenstebuiten in de etalage om wat kleur toe te voegen aan zijn display. Vervolgens bleven de klanten maar vragen naar deze ruit. De winkel produceerde een aantal paraplu’s met de BURBERRY ruit en die waren binnen een mum van tijd uitverkocht. Een collectie met geruite kasjmieren sjaals volgde. Immens populair bij de Britse upper class, groeide de BURBERRY ruit al snel uit tot een statussymbool.