Klantenservice

Hoe kan ik mijn bestelling kosteloos retourneren?

Je kunt jouw online aankopen binnen 100 dagen kosteloos aan ons retourneren. Je mag jouw aankopen thuis passen zoals je dat ook in onze winkels zou doen. De artikelen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd geretourneerd te worden. Cosmetica en intimiteit artikelen mogen niet geopend of gebruikt zijn. Elektronische apparaten retour sturen: voordat het apparaat in de originele verpakking retour stuurt vragen wij om het artikel weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Het is namelijk van belang dat jouw persoonlijke gegevens verwijderd worden wegens onze privacyrichtlijnen.


Je hoeft jouw retour pakket bij ons niet online aan te melden. Vul het meegeleverde retourformulier in, stop deze in de doos en plak de retoursticker op het pakket. Binnen 10 dagen nadat wij weten dat het artikel wordt geretourneerd of geïnformeerd zijn dat je de overeenkomst herroept, krijg je het aankoopbedrag terug, maar het gaat meestal veel sneller. Je ontvangt het aankoopbedrag op dezelfde manier waarop je dit bedrag hebt betaald.

Via PostNL
In Nederland kun je het pakket afgeven bij een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Ook is het mogelijk om het pakket mee te geven aan een PostNL-pakketbezorger. Dit kan alleen voor pakketten met een antwoordnummer. 


Via DHL
In Nederland kun je jouw pakket(ten) ook afgeven bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Hiervoor heb je geen adressticker nodig. Geef aan dat het pakket retour gestuurd moet worden naar de Bijenkorf. Een DHL ServicePoint medewerker zal dan een adressticker aanmaken. Vergeet niet het retourformulier toe te voegen aan het pakket.

Hoe retourneer ik een bestelling die is geleverd met Red je Pakketje? 
Een bestelling die wordt geleverd met Red je Pakketje kun je op dezelfde manier retourneren als een bestelling die wordt geleverd door DHL of PostNL. 

In onze winkels
Je kunt jouw aankopen zonder doos retourneren bij de Klantenservicebalie in onze winkels. In de Bijenkorf Utrecht kun je terecht op de desbetreffende afdeling. Als je aankopen van meerdere afdelingen wilt retourneren kies je één afdeling. Indien je hebt betaald met een creditcard, dien je deze mee te nemen.

Ophaalservice  (tijdelijk voor iedereen m.u.v. de Waddeneilanden)
Je kunt de Bijenkorf Ophaalservice gebruiken om je retourpakket op te laten halen, waar en wanneer het je uitkomt. We werken hiervoor samen met Local Express, een initiatief van PostNL. Voor de ophaalservice heb je een retourlabel met barcode nodig. Indien je deze niet meer hebt, kun je deze via deze link kosteloos aanmaken. Kies voor de optie Antwoordnummer 0-23 kg en vul bij het adres De Bijenkorf, Antwoordnummer 54079, 5004 VB Tilburg in.  

Kan ik een intimiteit artikel retourneren?
In verband met hygiëne kunnen we deze artikelen niet retour accepteren indien de verpakking niet meer gesealed is. Uiteraard nemen we hierbij de wettelijke kaders in acht.
Hierbij gaat het om:

  • Sextoys waaronder vibrators en dildo’s
  • Condooms
  • Glij- en massagemiddelen
warning