De Bijenkorf onthult interactieve etalages

10 November 2017

De Bijenkorf onthult interactieve etalages voor het feestseizoen

Alles voor de meest magische tijd van het jaar

Op donderdag 9 november heeft de Bijenkorf haar etalages voor het feestseizoen onthuld. Dit keer met een evenement in Den Haag. Onder de sterrenhemel in de etalages bevinden zich wondere werelden, rijk gedecoreerd met wit besneeuwde kerstbomen. Ook het paard van Sint Nicolaas is aanwezig. Nieuw dit jaar zijn enkele interactieve etalages.

Vincent Sturkenboom, Creatief Directeur van de Bijenkorf: “het hele jaar werken wij aan de ontwikkeling van onze feestelijke etalages. ‘Alles voor de meest magische tijd van het jaar’ is dit keer ons thema. Ieder jaar willen we alle voorbijgangers inspireren en verrassen. Dat doen we nu voor het eerst ook met interactieve etalages. Voorbijgangers worden zo zelf onderdeel van de etalage.”

Interactieve etalages

Door een druk op de knop maakt men een foto van zichzelf of kan men iets laten bewegen in de etalage. Zo is er een grote snowglobe te zien met daarboven een mistletoe. Voorbijgangers kunnen hier een kus vereeuwigen. Deze foto kan direct geüpload worden naar het Instagram-account: www.instagram.com/debijenkorfxmas. In de andere interactieve etalages zullen sleeën in een snowglobe of klimpietjes gaan bewegen.

Feestelijke onthulling

Het toegestroomde publiek kon donderdagavond genieten van een toneelspel met als decor een snowglobe waarbij het aan het einde ook echt ging sneeuwen. Onder begeleiding van acteur Niek Roozen onthulden 8 kinderen samen met de Visual medewerkers van de Bijenkorf Den Haag alle etalages. De etalages in Den Haag zijn in het verleden meerdere malen bekroond met TINK awards.

Sint Nicolaas en Kerst

Sint Nicolaas en Kerst zijn in alle winkels van de Bijenkorf duidelijk aanwezig. Voor Sint is er een ruim assortiment aan speelgoed, met dit jaar de nadruk op houten speelgoed, verschillende spellen en vele pluche knuffels. Op de kerstafdeling van de Bijenkorf kunnen klanten terecht voor verschillende thema’s: klassiek & feestelijk, wonderlijk wit, botanische kerst, kerst iconen en kleurrijk kerstfeest. De witte kerst items met zilveren glitters en sneeuw zijn geheel in lijn met de etalages.

Leuk om te weten:

  • Het Visual team op het hoofdkantoor van de Bijenkorf heeft ruim 338 dagen gewerkt aan het kerstconcept. Van de tekentafel tot de onthulling.
  • In Den Haag heeft het team van 17 visual medewerkers van de winkel twee weken aan de etalages gewerkt.
  • Dit jaar zijn er 1120 nieuwe kerstbomen in de Bijenkorf winkels met in totaal 947.200 led-lampjes.
  • Er is 1735 meter aan nieuwe kerstguirlandes.
  • 420 witte kerstbomen komen ondersteboven te hangen in de lichthal van Amsterdam door architect Snarkitecture.
  • Ieder onderdeel van het decor is speciaal voor de Bijenkorf ontworpen.