What is tax-free shopping?
On most purchases in The Netherlands, you pay an amount of 21 percent VAT (value added tax). This amount is included in the purchase price. When you make a purchase in our store with the intention of taking it with you to a non-EU country, you are eligible for a VAT refund.
Tax free shopping services are provided by Global Blue. You may apply for tax free shopping if:
How to shop tax-free?
To get your refund, follow the steps below.
• Amsterdam
Visit the Tax Refund Lounge on the 4th floor where a full range of tax free services isoffered. Follow the steps outlined on the touch screen on one of the self-service kiosk and receive your refund upfront and immediately. Refunds will be paid in cash (euro’s) and creditcard. Global Blue employees are happy to inform you about procedures and more complex transactions. Please note: you will still need to get a Customs stamp or proof of export within a specific time. If these Global Blue conditions are not, you will need to pay a fine.
• Rotterdam, Den Haag
Visit Customer Services where tax free services are offered. Follow the steps outlined on the touch screen on the self-service kiosk and receive your refund upfront and immediately. Refunds will be paid in cash (euro’s) and credit card. Please note: you will still need to get a Customs stamp or proof of export within a specific time. If these Global Blue conditions are not, you will need to pay a fine.
• Amstelveen, Eindhoven, Maastricht, Utrecht
Visit Customer Services where your Global Blue tax free form will be printed. Your refund will be paid after the validation (customs stamp) and returning the forms to Global Blue.
Attention (!)
Validation (customs stamp) of the Tax Free Form is always required at the point of exit from the E.U at the airport or border control on the day of your departure.
You are required to return the (by customs stamped!) Tax Free Form either by dropping it at one of the Global Blue refund points or returning it by mail with the Global Blue envelope provided. Send the Tax Free Form (with corresponding invoice) using the Global Blue return envelope to:
Global Blue. P.O BOX 363, 810 00 Bratislava, Slovakia. Your refund will then be returned to your credit/debit card or e-wallet.
Home Delivery Service
In our store in Amsterdam, we offer the possibility of having your purchases delivered to your home address (including the Tax Refund) while you continue on your journey.
Enquire whilst making your purchase(s) about the Home Delivery service. You will be directed to the Tax Refund Lounge;
Your personal details will be registered and a Home Delivery process activated in the Global Blue Refund Lounge on the 4th floor;
Your Tax Refund will be processed at the same time;
After registration you will receive a payment link per email. Once paid the process will be initiated.
Handling:
The shipment arrival time may vary depending on the destination, but should arrive within 5 weeks. The Tax Refund will be paid after the shipment has been delivered (3- 5 weeks).
Wat is belastingvrij winkelen?
Op de meeste aankopen in Nederland betaal je 21 procent BTW (belasting toegevoegde waarde). Deze waarde is al opgenomen in de verkoopprijs. Wanneer jeeen aankoop doet in de winkel en je deze aankoop meeneemt naar je thuisland, kom je in aanmerking voor een belastingteruggave. Tax Free shoppen wordt aangeboden in samenwerking met Global Blue. Je kunt hiervoor in aanmerking komen als:
Hoe winkel je belastingvrij?
Je kunt de btw-teruggave digitaal regelen via vatfree.com, download de app in iOS of Android. Of volg de volgende Global Blue stappen in onze winkels:
• Amsterdam
Bezoek de Tax Refund Lounge op de 4e verdieping, waar zich een groot aanbod bevindt aan belastingvrije services. Volg de stappen op het digitale scherm bij de zelfbediening kiosk en ontvang vooraf gelijk je teruggave. De teruggaves worden betaald in contant geld (in euro's) en creditcard. De Global Blue medewerkers helpen je waar nodig en informeren je graag over complexe transacties en procedures. Let op: er dient alsnog een stempel voor uitvoer te worden behaald op het vliegveld. Mocht dit niet binnen de Global Blue voorwaarden plaatsvinden, dan wordt er een boete in rekening gebracht.
• Rotterdam, Den Haag
Bezoek de klantenservice, waar de belastingvrije services zich bevinden. Volg de stappen op het digitale scherm bij de zelfbediening kiosk en ontvang vooraf gelijk je teruggave. De teruggaves worden betaald in contant geld (in euro's) en creditcard. Let op: er dient alsnog een stempel voor uitvoer te worden behaald op het vliegveld. Mocht dit niet binnen de Global Blue voorwaarden plaatsvinden, dan wordt er een boete in rekening gebracht.
• Amstelveen, Eindhoven, Maastricht, Utrecht
Bezoek de klantenservice, waar je eigen belastingvrije formulier van Global Blue wordt geprint. Je teruggave zal betaald worden na de validatie (douane stempel) en wanneer de formulieren daarna door Global Blue zijn ontvangen.
Let op
Validatie (douane stempels) van de belastingvrije formulieren zijn altijd nodig bij het punt van verlaten uit de EU, dit kan zijn bij het vliegveld of bij de grenscontrole op de dag van je vertrek.
Het is van belang dat de door de douane bestempelde belastingvrije formulieren worden teruggestuurd. Je kunt ze afgeven bij één van de Global Blue serviceplekken of ze via de post opsturen in een Global Blue envelop. Stuur de belastingvrije formulieren met de corresponderende aankoopbon in de Global Blue envelop naar:
Global Blue. P.O BOX 363, 810 00 Bratislava, Slovakia. Je teruggave wordt dan gestort op je bankrekening, je creditcard of je e-wallet.
De thuisbezorgservice
In onze winkel in Amsterdam bieden wij de mogelijkheid om je aankopen (inclusief het belastingvrij formulier) bij je thuis te bezorgen zodat je zorgeloos verder kan met je reis.
Informeer je, wanneer je aankopen doet, over de Thuisbezorging Service. Eén van onze medewerkers zal je doorverwijzen naar de Belasting Teruggave Lounge;
Je persoonlijke gegevens worden geregistreerd en het proces van thuisbezorging zal geactiveerd worden door één van de medewerkers bij Global Blue op de 4e verdieping;
Je belastingteruggave wordt hiernaast ook verwerkt;
Na de registratie ontvang je een betaallink via je e-mail. Wanneer deze betaald is zal het proces op gang worden gezet.
Het leveringsproces:
Het bezorgmoment kan verschillen per bestemming, de maximale leveringstijd is 5 weken. De belastingteruggave wordt betaald wanneer de goederen zijn geleverd bij de bestemming (3 - 5 weken).